קורות חיים – האח הפרנציסקאני פרנצ'סקו פטון | Custodia Terrae Sanctae

קורות חיים – האח הפרנציסקאני פרנצ'סקו פטון

האח הפרנציסקאני פרנצסקו פטון נולד ב-ויגו מאנו, במחוז הבישופות של טרנט ב-23 בדצמבר 1963. הוא הצטרף לפרובינציה הפרנציסקאנית של אנטוני הקדוש שבאיטליה. האח פטון דובר אנגלית רהוטה וספרדית, בנוסף לשפת האם איטלקית.

הוא ערך את ההכרזה הדתית הראשונה שלו ב-7 בספטמבר 1983 ואת הנדרים הסופיים שלו ב-4 באוקטובר 1986. לאחר מכן, הוא הוסמך לכהונה ב-26 במאי 1989. בשנת 1993 הוא קיבל את התואר מוסמך במדעי התקשורת באוניברסיטה האפיפיורית של הסלזיאנים, שברומא.

האח פטון שירת במגוון תפקידים בפרובינציה שלו וגם במסדר הפרנציסקאני עצמו. הוא היה פעמיים המזכיר הכללי של הפרקים הכלליים בשנת 2003 ו-2009; מבקר כללי בשנת 2003, שר ממונה של הפרובינציה של ויגיליום הקדוש (טרנט, איטליה) בין השנים 2008-2016; נשיא הכנס של שרי הפרובינציה של איטליה ואלבניה (קומפי, בר"ת בלעז).

האח פטון גם שירת במספר תפקידים מחוץ למסדר הפרנציסקאני: כחבר במועצת הבישופים הפרסביטראלית ומזכיר של המועצה של כהני הכת של מחוז הבישופות של הארכי-מחוז של טרנט; פרופסור בתחום של תקשורת חברתית במכון התיאולוגי האקדמי של טרידנטיו; מסייע של האחראי על המחוז של הבישופות בכל שבוע, בעל תפקיד במרכז הרדיו ו-טלה-פאצה של המחוז הבישופי של טרנטו; ונרשם יחד עם העיתונאים של טרנטינו-אלטו אדיג'ה כבעל טור עיתונאי שנת 1991.